Patriarhia Română a investit aproximativ 10.000 de euro în agenţia de presă "Basilica", instituţie care va furniza ştiri în regim gratuit Agenţia de presă "Basilica", lansată luni,
Patriarhia Română a investit aproximativ 10.000 de euro în agenţia de presă "Basilica", instituţie care va furniza ştiri în regim gratuit
Agenţia de presă "Basilica", lansată luni, este cel mai nou produs al centrului de presă al Patriarhiei Române şi oferă informaţii despre Biserica Ortodoxă Română.
În prima fază, pentru agenţia de ştiri lucrează trei persoane, dintre care doi teologi, cu studii şi experienţă în jurnalism şi comunicare, şi părintele consilier patriarhal Nicolae Dascălu, directorul instituţiei.
Pe lângă cele trei persoane, mai furnizează ştiri şi colaboratorii reţelei de radio Trinitas şi cei de la postul de televiziune cu acelaşi nume.
Fluxul de informaţii este organizat pe mai multe categorii: "Ştiri din ţară", "Diaspora ortodoxă română", "Ortodoxia în lume", "Mapamond creştin" şi "Dialog religios". Informaţiile sunt publicate în limbile română şi engleză, iar în viitorul apropiat vor fi redactate şi în franceză şi rusă.
"Cei interesaţi pot prelua în mod gratuit informaţiile de pe site-ul nostru, lansat luni, www.basilica.ro, cu condiţia precizării sursei", a declarat pentru "Adevărul" părintele consilier patriarhal Nicolae Dascălu. De asemenea, site-ul are şi conţinut foto şi video, dar nu la toate ştirile.
Potrivit site-ului, agenţia va prezenta activitatea şi discursurile Patriarhului Bisericii Ortodoxe Române, hotărârile Sfântului Sinod, activităţi desfăşurate de eparhii, mănăstiri şi parohii, şcoli teologice şi asociaţii bisericeşti, dialogul bisericii cu societatea, dialogul interconfesional şi interreligios.
Agenţia de ştiri "Basilica" face parte din Centrul de presă cu acelaşi nume al Patriarhiei Române şi a