Consumatorii sunt tot mai interesati de camere simplificate, cu functii de editare incorporate, de camerele care realizeaza fotografii „la calitate DSLR dar sunt intr-un corp cat mai compact”, a afirmat Lia Burghelea, trade marketing manager in cadrul Sony Romania.
Managerul adauga ca segmentul cu cea mai mare crestere este cel al camerelor foto compacte cu obiective interschimbabile, vanzarile de aceste echipamente crescand cu circa 170% in perioada aprilie 2011 - aprilie 2012, fata de perioada similara dintre 2010-2011.
Deocamdata procentul de camera foto interschimbabile inseamna foarte putin din intreaga piata de camera foto, estimata la circa 288.000 de unitati intre aprilie 2011-aprilie 2012, in crestere cu 25% fata de aceeasi perioada a anului anterior. Zona de compacte cu obiective interschimbabile face parte din segmentul DSLR, segment care a insemnat circa 7-8% din cele 288.000 camere foto vandute in ultimul an.
Comparativ cu cresterea foarte mare de 170% a modelelor compacte cu obiective interschimbabile, vanzarile de camere compacte au crescut 23% in ultimul an, iar cele DSLR cu peste 70%.
„Tendinta ne arata ca acest segment va creste foarte mult. Inca este o rezistenta la schimbare, dar catre acest lucru se indreapta piata”, explica Lia Burghelea.
Sony are in Romania o cota de 60% pe segmentul de camere compacte foto cu obiective interschimbabile. Romanii au cumparat 60.000 de camere foto in primul trimestru In primul trimestru din acest an, vanzarile de camera foto au fost de aproximativ 60.000 de unitati, in crestere cu aproximativ 12,8% fata de aceeasi perioada a anului precedent, conform datelor oferite de Sony. In privinta valorii, piata de camera foto a fost de circa 9 milioane de euro, in scadere cu 1% fata de primul trimestru din 2011, arata datele GFK Romania.
Sony a lansat modeul Sony α37 (senzor de 1