Gigantul german din retailul cu discount Lidl şi-a asigurat, cu câteva luni înainte de primele deschideri proprii la nivel local, o reţea de aproape 110 magazine Plus, pe care le-a preluat de la Tengelmann, după ce Consiliul Concurenţei a avizat această tranzacţie.
Consiliul Concurenţei a aprobat ieri preluarea reţelei de magazine de tip discount Plus de către germanii de la Lidl, după ce a ajuns la concluzia că operaţiunile de concentrare economică "nu ridică obstacole semnificative în calea concurenţei".
Lidl a anunţat la începutul acestui an semnarea contractului de achiziţie a reţelei Plus din România şi Bulgaria. Iniţial tranzacţia a fost notificată Comisiei Europene, dar aceasta a transferat cazul autorităţilor de concurenţă din cele două ţări la sfârşitul lunii iunie. După cinci luni în care a analizat datele oferite de cele două companii implicate în tranzacţie, Consiliul Concurenţei a dat aviz favorabil preluării.
Miza în acest caz a fost modul în care concurenţa încadra operaţiunile de discount ale grupului german LIDL & Schwarz în România. Acesta deţinea deja pe piaţa locală reţeaua de hipermarketuri Kaufland, cu afaceri de 879 mil. euro şi cu o politică de discount, adică o cotă de piaţă în jurul a 50% potrivit estimărilor ZF care iau în calcul o valoare a pieţei totale de discount (hard-discounterii specializaţi şi hipermarketuri cu politică de discount) de peste 1,7 mld. euro în 2009. Tot anul trecut cota de piaţă a magazinelor Plus era de 18%, potrivit estimărilor ZF, astfel că dacă cele două businessuri erau privite ca acţionând pe acelaşi segment, cota de piaţă cumulată a grupului se apropia de 70%.
O cotă de piaţă similară, de 60-70%, a fost considerată ca fiind poziţie dominantă şi sancţionată de Comisia Europeană (CE) în cazul tranzacţiei Kraft Foods - Cadbury de 13 mld. de euro. CE a impus america