Alina Dolea, Adriana Tarus
Branding Romania. Cum (ne)promovam imaginea de tara
Editura Curtea Veche
„Salut cu entuziasm aparitia acestei carti, atat din postura de ambasador, care opereaza permanent cu imaginea propriei tari, cat si din aceea de pionier al diplomatiei publice in Romania, care se bucura ca, dupa ani de zile in care s-a perorat enorm si (aproape) inutil despre brandul tarii noastre, apare, in sfarsit, o carte de referinta, lucida si pragmatica. Poate asa vom intelege ca fiecare dintre noi este constructor de imagine si ca e timpul sa ne unim energiile creative in a promova o imagine coerenta, demna si reprezentativa a Romaniei" (Simona-Mirela Miculescu, ambasador al Romaniei la ONU). „Un adevarat tur de forta. Cea mai complexa abordare teoretica si practica din spatiul editorial romanesc, comparativa ca valoare cu orice abordare internationala. O lectura obligatorie pentru toti cei interesati de branding de tara si diplomatie publica" (Dr. Dorina Gutu, Facultatea de Comunicare si Relatii Publice, SNSPA).
Ce a determinat un asemenea entuziasm pentru aceasta carte, discutata deja in mai multe emisiuni de televiziune? In primul rand, este prima dedicata campaniilor de promovarea a imaginii tarii in strainatate. Nu se vrea o lectie despre brand si nici o culegere de bune practici pentru crearea unui brand de tara pentru Romania. In al doilea rand, propune un lucru mult mai onest si anume un punct de plecare, in urma unei analize atente a ceea ce s-a facut timp de 20 de ani de la revolutia identitara si politica a Romaniei – iarasi un lucru facut pentru prima oara. Demersul de a inventaria si de a analiza campaniile de branding de tara poate parea unul destul de usor la prima vedere. Insa - marturisesc autoarele - nu mica le-a fost mirarea cand au descoperit ca singura modalitate de a afla mai multe detalii despre majoritatea c