„Adevărul“ a discutat cu surse din piaţa media şi a aflat că manşa-tur a barajului de calificare pentru Mondialul din 2014 (vineri, 15 noiembrie, ora 21.45) va provoca pierderi uriaşe în bugetul celor de la România TV.
Naţionala României a fost abandonată de TVR, exact înaintea celui mai important meci al tricolorilor din ultimii ani. Postul public a găsit resurse financiare ca să arunce sute de mii de euro pentru emisiuni cu „zâne“ şi pentru deplasări exotice ale aşa-ziselor vedete ale postului, însă a închis „robinetul“ fix când a venit vorba de un eveniment sportiv de interes naţional!
Dacă TVR a preferat să piardă bani pe emisiuni care, ca şi grad de interes, nu se pot compara niciodată cu un meci crucial, precum Grecia – România, în schimb, celelalte posturi care transmit, de obicei, partide de fotbal au judecat din perspective strict economice şi au ajuns la o singură concluzie: manşa-tur a meciului Grecia – România presupune o investiţie ce nu poate fi amortizată.
Sportfive a „plimbat“ drepturile
Cum s-a ajuns aici? Sportfive, agenţia internaţională numărul 1 din lume în ceea ce priveşte drepturi media şi marketing sportiv, a vândut drepturile de televizare pentru meciurile de baraj unei alte firme. Aceasta a solicitat suma de 250.000 de euro posturilor româneşti interesate de televizarea turului cu Grecia (vineri, 15 noiembrie, ora 21.45).
A fost momentul în care inclusiv „coloşii“ Antena 1 şi Digi Sport au renunţat la ideea transmiterii jocului, realizând că nu-şi pot amortiza investiţia din veniturile de publicitate. Nici Pro TV n-a dorit să piardă bani, mai ales că, vineri seară, la ora la care începe Grecia – România, postul de la „Pache Protopopescu“ difuzează o emisiune de mare succes, „Dansez pentru tine“, cu care bate tot în prime-time.
Ce venituri poate genera un astfel de meci?