foto: Barbu si Vladescusursa: HotNews.ro
Ca urmare a scandaluri iscate de nivelul taxei de prima inmatriculare, cei doi ministri direct responsabili, Sulfina Barbu si Sebastian Vladescu, au organizat o conferinta de presa in dorinta de a explica motivele pentru care in Romania aceasta taxa are un nivel mult superior celorlalte state europene.
Concluzii? Taxa de prima inmatriculare auto ramane in vigoare la acelasi nivel stipulat in Codul Fiscal, nimeni nu stie cand se va modifica nivelul ei, si nici macar cuantumul cu care va fi modificata.
Ministrul Finantelor si cel al Mediului au sustinut ca principala motivatie a acestei taxe o reprezinta protectia mediului si sanatatea romanilor, cetateni europeni de acum.
Sulfina Barbu a declarat ca daca Romania ar fi invadata de masini second-hand intregul efort depus de guvern cu “programul rabla” ar fi apa de ploaie.
Au fost evidentiate maretele realizari ale acestui program, responsabil de innoirea parcului auto national cu aproape 30.000 de autovehicule.
Foarte ecologist, dar taxa cand se va reduce?
Intrebat daca se poate vorbi despre o eventuala reducere a acestei taxe, Sebastian Vladescu nu a putut oferi decat un termen aproximatix: cateva saptamani. Pana atunci, taxa ramane in vigoare si toate inmatricularile, atatea cate se mai fac, va trebui sa respecte modelul de calcul.
Cei doi oficiali au tinut sa precizeze ca autoritatile europene nu au demarat inca procedurile oficiale impotriva Romaniei, ministrul Finantelor Publice tinand sa precizeze ca Guvernului nu ii este frica de deciziile Comisiei.
“Nu e o masura de protectie a producatorilor interni”
Vladescu a tinut sa precizeze ca taxa de prima inmatriculare are o motivatie strict ecologica, Ministerul Finantelor nefiind partizan cu producatorii interni sau cu import