In ultimii ani, in care au fost nevoiti sa scada tot mai mult costurile, unii clienti au chemat si cate zece agentii de relatii publice pentru a participa la licitatii, companiile avand astfel posibilitatea sa compare serviciile si preturile a cat mai multi specialisti in comunicare, a declarat pentru Wall-Street.ro, Alexandru Paius, senior partner al Image Public Relations (Image PR), unul dintre cei mai mari jucatori in domeniu, cu afaceri de 1,4 milioane de euro in 2012.
“Daca un client cheama zece agentii, si chiar mai putin, la un pitch (n.red. licitatie), nu participam. Un numar de bun simt este de cinci-sase agentii. Pe piata noastra de PR nu stiu daca sunt 15-20 de agentii serioase, pe care le poti lua intr-un pitch, deci este un pic anormal. Daca din 15 agentii, chemi zece, este ca si cum ai chema toata piata. Exista nenumarate alte metode prin care poti face o preselectie si astfel sa chemi la pitch un numar restrans de agentii. Un pitch la care muncesti mult te poate costa si cateva mii de euro. Este un fenomen foarte ciudat, dar de care nu poate fi acuzat nimeni. Daca un client poate chema zece agentii…si e foame mare in industria aceasta, unele o sa vina saracele...in functie de cum le prinzi. Se poate ca unele sa fie ocupate si relaxate din punct de vedere financiar, in timp ce altele sunt disperate in sensul bun al cuvantului, adica chiar au nevoie de new business”, explica Paius.
Managerul a adaugat ca pentru un pitch se lucreaza de obicei in jur de doua-trei saptamani si ca agentia pe care o conduce participa in general la o treime dintre invitatiile pe care le primeste Doi clienti noi din FMCG De la inceputul anului Image PR a participat la trei licitatii, dintre care doua pentru clienti din domeniul bunurilor de larg consum (FMCG) si una pentru un client din zona financiar-bancara.
Compania a castigat cele doua pitch-uri din