Afacerile companiei ProTV, liderul pieţei româneşti de televiziune, au crescut la 159,3 milioane de dolari, iar profitul operaţional a fost de 25,9 milioane de dolari, pe o piaţă de advertising extrem de dificilă.
Grupul american de televiziune CME-Central European Media Enterprises, care deţine în România compania Pro TV SA, a raportat pentru anul trecut o creştere a veniturilor de 17%, până la 864,8 milioane dolari şi o majorare a profitului operaţional (OIBDA) cu 56%, până la 167 milioane dolari. Acesta este cel mai bun profit operaţional din ultimii trei ani.
"Într-un an dificil, ne-am ţinut promisiunile: veniturile noastre au crescut cu 17%, profitul operaţional s-a majorat cu 56% şi fluxul nostru de cash s-a îmbunătăţit cu 96%. Am fost mai buni decât pieţele unde activăm datorită implementării cu succes a noului nostru model de business: un singur conţinut, multiple canale de distribuţie. Ne-am menţinut poziţia noastră de lider în fiecare ţară şi ne-am redus costurile. Am poziţionat compania pe un drum solid pentru creştere, veniturile noastre provenind nu numai din advertising, ci şi din distribuţia digitală a conţinutului. În 2012 ne vom concentra pe reducerea gradului de îndatorare, întărirea poziţiei de lider şi impulsionarea noilor motoare de creştere a veniturilor", a declarat Adrian Sârbu, preşedintele şi directorul executiv al CME.
În trimestrul al patrulea al anului 2011, veniturile CME au fost de 276,9 milioane dolari, în creştere cu 8%, în timp ce profitul operaţional a urcat cu 25%, până la 81,2 milioane dolari.
În România, operaţiunile reunite în compania Pro TV SA, liderul pieţei de televiziune, prin canalele Pro Tv, Acasă, Sport.ro, Pro Cinema, Pro TV Internaţional, MTV Internaţional şi PRO TV Chişinău Moldova, au înregistrat anul trecut o creştere a veniturilor de la 157,4 milioane de dola