Dacia Logan este „unul dintre cele mai ironice simboluri ale crizei economice", scrie publicaţia de specialitate „Financial Times" (FT). Deşi automobilul a fost conceput pentru ţările în curs de dezvoltare din centrul şi estul Europei, cea mai mare piaţă pentru Logan a devenit Germania, în 2009, când nemţii au renunţat la mărci precum Mercedes, BMW sau Audi pentru autoturismul produs la Mioveni.
Potrivit FT, industria auto din Europa estică a sfidat criza şi s-a dezvoltat în dauna industriei vest-europene. Publicaţia de specialitate face referire, mai cu seamă, la linia de producţia a uzinei de la Mioveni, din judeţul Argeş, unde a fost asamblat, în septembrie anul acesta, Loganul cu numărul un milion.
Modelul, lansat în 2004, a devenit "unul dintre cele mai ironice simboluri ale crizei".
Cunoscut ca o maşină ieftină şi fiabilă, Loganul a fost proiectat special pentru pieţele auto din ţările în curs de dezvoltate din Europa Centrală şi de Est (ECE). Însă, în 2009, cele mai multe vânzări ale maşinii au fost înregistrate în Germania, care a devenit cea mai mare piaţă auto pentru Logan, în anul respectiv. Nemţii au renunţat la autoturismele mărcilor cu tradiţie în spaţiul german, precum Mercedes, şi BMW, în favoarea Loganului de 7.500 de euro, produs la uzina de la Mioveni.
Citeşte AICI cum explică "Financial Times" succesul Loganului înregistrat în Germania
Loganul cu numărul 1.000.000 Foto: Adevărul