Cel mai puternic model de stradă al mărcii aflate până de curând în portofoliul General Motors este o bestie amabilă. Sursa: Opel
Opel a găsit nimerit să aniverseze primul deceniu de existenţă a gamei sale sportive prin lansarea modelului de top Insignia OPC, un instrument de precizie care marchează câteva premiere şi superlative importante pentru divizia de performanţă, dar şi pentru marcă, în general.
Zilele trecute, am avut ocazia de a testa cel mai puternic autoturism de serie Opel din toate timpurile într-un cadru adecvat - pe Hungaroring, circuitul care găzduieşte de ani buni Marele Premiul de Formula 1 al Ungariei.
Fiecare jurnalist prezent a avut la dispoziţie un exemplar Insignia OPC pentru trei tururi complete de circuit. Mult mai puţin decât şi-ar fi dorit fiecare dintre cei prezenţi – inclusiv autorul – dar suficient pentru o evaluare sumară a valenţelor maşinii.
Până la urmă, zece kilometri (în realitate au fost 13,1) pe pista unde, chiar în această vară, Felipe Massa, pilot al scuderiei Ferrari, era să-şi încheie socotelile cu sportul şi, poate, chiar cu această lume, sunt, considerăm noi, mai utili pentru acest soi de exerciţiu, decât un drum Bucureşti-Constanţa, bunăoară.
Cifre, cifre
Modelul Insignia OPC este ”înarmat” cu un motor supraalimentat V6 pe benzină, de 2.8 litri, care dezvoltă 325 de cai-putere şi 435 Nm (cuplu maxim). Cuplul motor este transmis la roţi prin intermediul unui cutii de viteze manuale cu 6+1 rapoarte.
Insignia este primul automobil creat de OPC dotat standard cu tracţiune integrală adaptivă şi diferenţial spate electronic cu alunecare limitată. Maşina mai este prevăzută cu sistemul electronic ”FlexRide”, care reglează amortizoarele, gradul de asistare a volanului şi sensibilitatea pedalei de acceleraţie conform p