În această săptămână se va anunţa numele viitorului proprietar al societăţii IAR Braşov. Potrivit directorului general al companiei, Ioan Georgescu, la Camera de date a societăţii nu s-a prezentat decât un singur investitor – Eurocopter Franţa, acesta anunţându-şi intenţia de a achiziţiona firma braşoveană încă de luna trecută, când la Braşov a fost organizat un forum de afaceri româno-francez.
În caietul de sarcini este stipulat faptul că firmele care doresc să achiziţioneze compania braşoveană trebuie să aibă o experienţă de minim cinci ani în construcţia sau reparaţia de avioane şi elicoptere. În acest fel a fost eliminat din cursă unul dintre cei mai bogaţi şeici din Emiratele Arabe Unite, Salah Salem bin Omair Al Shamsi, interesat de achiziţionarea companiei. „El nu reprezenta o companie care să aibă această experienţă de cinci ani care este prinsă în caietul de sarcini, ci venea cu o ofertă din partea unui fond de investiţii”, a spus Georgescu. Directorul societăţii braşovene a mai spus că această condiţionare, a experienţei de cinci ani în domeniul construcţiei şi reparaţiei de elicoptere, a fost introdusă la cererea conducerii IAR Braşov, deoarece se doreşte ca firma să fie păstrată în domeniul aeronautic.
Surprinde, însă, absenţa americanilor de la Bell Helicopter. Aceştia îşi anunţaseră intenţia de a se implica în privatizarea IAR Braşov încă din vară.
Privatizarea IAR va fi finalizată de AVAS
AVAS va prelua de la Ministerul Economiei şi Comerţului (MEC) 41 societăţi şi companii naţionale, printre care şi unităţi din sectorul energetic, dar acestea din urmă vor fi transferate în primăvara anului viitor, după ce vor fi asigurate stocurile de combustibili.
Forma finală a Ordonanţei de Urgenţă privind trecerea Oficiului Participaţiilor Statului şi Privatizării în Industrie (OPSPI) la Autoritatea pentru Valorificarea Acti