Disputa aprinsă la nivel local privind noul brand de ţară pentru promovarea turismului, dar mai ales cea legată de autenticitatea logo-ului nu pun în discuţie faptul că atât sloganul, cât şi grafica acestuia au fost votate de zeci de români, membri ai autorităţilor sau persoane din mediul privat, care au făcut parte dintr-un Consiliu de Brand.
Acest consiliu a fost constituit tocmai pentru a permite o dezbatere mai largă şi o implicare a comunităţii din turism şi industria de comunicare în luarea deciziei.
Consiliul de Brand, format din reprezentanţii ministerelor Culturii, Economiei, Afacerilor Externe, Dezvoltării Regionale şi Turismului, dar şi ai marilor agenţii de turism din România şi Asociaţiei Hotelierilor au votat, "într-o largă majoritate" logo-ul brandului de ţară având ca element o frunză, potrivit mai multor participanţi la sedinţele de consiliu. Logo-ul ales de Consiliu este "explore the Carpathian Garden".
"Pe parcursul a doi ani au avut loc foarte multe întruniri la care au participat zeci de oameni din ministere, de la autorităţile locale, din agenţiile de turism, dar şi personalităţi publice care au legătură cu domeniul publicităţii. În şedinţa în care s-au prezentat graficele şi sloganul au fost peste 20 de propuneri care au fost supuse la vot. S-a făcut o listă scurtă de şase grafice, având fonturi diferite, şi a câştigat graficul cu cele mai multe voturi", a declarat pentru ZF Corina Vinţan, director general al agenţiei de comunicare strategică Links Associates şi consultant în cadrul Consiliului de Brand al României.
Potrivit lui Vinţan, pe lângă Asociaţia Română a Profesioniştilor în Relaţii Publice, al cărei reprezentant a fost în cadrul Consiliului de Brand, au mai fost alţi doi consultanţi, UAPR (Uniunea Agenţiilor de Publicitate din România) şi IAA România (International Advertising Ass