Ce poţi să faci în faţa unei maşini care sfidează limitele perfecţiunii? Cel mult să duci mâna în buzunarul de la spate, să vezi dacă ţi-o poţi permite...
Alfa Spider: când italienii spun “Ciao” concurenţei
Ce poţi să faci în faţa unei maşini care sfidează limitele perfecţiunii? Cel mult să duci mâna în buzunarul de la spate, să vezi dacă ţi-o poţi permite...
Mai întâi exteriorul: frumos. Excepţional. Formă sportivă. Jante late. Arată bine şi cu şi fără “acoperiş”. Te poţi învârti în jurul ei ore întregi. Fiecare unghi îţi dezvoltă o altă viziune. Nimic negativ de comentat.
INTERIORUL. Scaune de piele, cu reglaje pe opt direcţii. Confortabile şi tari. Că doar e o maşină sport. Mult aluminiu. Adevărata poezie începe însă atunci când apeşi butonul “Start”. Motorul se trezeşte brusc la viaţă şi dă semne de agresivitate. Ştie că la 260 de cai poate atinge suta în 7 secunde. Este conştient de ce poate, şi se poartă ca atare. Singurul sunet din natură cu care pot să îl compar este acel mîrîit de avertizare, grav şi puternic, al leului. Începi, fără să vrei, să te gândeşti la o aberaţie: ce ar fi dacă pe o maşină “normală” ţi-ai pune un CD imprimat cu vocea unui Alfa... V-am spus, aberaţie.
Suspensiile sunt extrem de tari – aşa că de fiecare dată când treci peste liniile de tramvai eşti zguduit serios. Un preţ pe care accepţi să îl plăteşti fără nici un fel de regret. Cutia de viteză are şase trepte, iar rapoartele extrem de scurte îţi spun şi ele de la început cu cine ai de-a face.
Instalaţia audio este şi ea pe măsură. Nu simte nevoia să afişeze “Blaupunkt”, “Pioneer” sau “Clarion”. Este aparatul din Alfa şi nu mai trebuie să ceri alte informaţii.
Noi am testat:
Motorizare: 3.2L/260CP
Cutie manuală: 6+1
Viteză maximă: 240 km/h
Acceleraţie: 0-100kmh – 7 s
Consum: 16,9/