Până acum aproximativ o lună, operatorul de telecomunicaţii RCS&RDS vindea pachete de servicii (internet și cablu) la care oferea gratuit telefonie. Numai că, în ultimile 30 de zile abonaţii au reclamat faptul că operatorul a inclus pe factură, fără o notificare prealabilă, o taxă de cinci lei, aşa-numită de mentenanţă, pentru telefonia gratuită.
Pentru cine a avut curiozitatea să întrebe la un ghişeu RCS&RDS pentru ce se încasează aceşti bani în plus, răspunsul este mai mult decât elocvent:”Nu ştim să vă răspundem, noi doar încasăm banii”. Este răspunsul primit de unul dintre cititorii “Adevărul”, G.V. El spune că luna trecută plătea 24 de lei pentru un abonament la cablu, iar luna aceasta factura era de 29 de lei.
La solicitarea “Adevărul”, oficialii operatorului au răspuns scurt, dar nu la obiect: ”nu comentăm deocamdată acest subiect”.
ANPC: “Demersul este ilegal”
În această situație, Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) susţine că demersul celor de la RCS&RDS este unul ilegal. Așa încât, ca urmare a numeroaselor sesizări din partea consumatorilor, secretarul de stat Constantin Cerbulescu, presedinte ANPC, a dispus invitarea la discuţii a reprezentanţilor operatorului economic RCS&RDS.
Tema a fost legalitatea perceperii taxei de “mentenanţă, servicii accesorii şi associate”, contra unei valori de cinci lei. Reprezentanţii ANPC consideră că această taxă a fost percepută fără notificarea prealabilă a consumatorilor, astfel fiind încălcate prevederile legale stabilite prin articolul 10, privind protecţia consumatorilor.