Controversializarea e o strategie de black PR de care am aflat zilele trecute urmărind un serial american de spionaj, nu-i voi da numele că mă află PRISM că încalc ACTA. Şi da, mărturisesc: mă uit la seriale poliţiste şi de spionaj, acesta fiind micul meu secret bine ascuns celor care cred că-mi pierd timpul cu filme şi literatură de serie B.
CIA urma să fie implicată într-un scandal şi pentru a-l ascunde sub preş a decis controversializarea personajului principal, un agent care avea o legătură amoroasă cu un presupus terorist. În sfârşit, esenţial este că atunci când o instituţie/politician urmăreşte să acopere un scandal disttrugător pentru reputaţia sa ia o piesă din întregul şir al evenimentelor, o pune în centrul unei controverse publice şi face în aşa fel încât percepţia publică să se concentreze asupra acestui detaliu, ignorând întregul.
Acelaşi lucru îl face guvernul României care a adoptat legea pro-Roşia Montana Gold Corporation spre revolta a zeci de mii de oameni care au ieşit în stradă să-i ceară demisia. Pentru că nu există nicio urmă de îndoială că Poliţia Română îl anchetează pe Claudiu Crăciun pentru ultraj la comandă politică. Îl pune pe Claudiu Crăciun, unul dintre managerii protestelor din Bucureşti – sunt mai mulţi, unii dintre ei perfect anonomi- în centrul unei controverse dezbătută public pe canalele media pro-guvernamentale. Discuţia nu mai este dacă "s-a luat şpagă barosană pentru Roşia Montană" şi nici despre oamenii care protestează duminică de duminică împotriva abuzurilor guverrnului, ci dacă tânărul universitar Crăciun a vandalizat sau nu luneta maşinii demnitarului Barbu.
Claudiu Crăciun este doar unul dintre protestari, dar cel care a servit cel mai bine scopului manipulatorilor. Guvernul, folosind în scopuri de black PR politic o instituţie a statului, Poliţia Română, l-a ales pe el din câteva motive: se afla