La sfarsitul saptamanii trecute ANAF a clarificat oficial procedura esalonarii la plata a obligatiilor la buget neplatite la scadenta. Documentul a aparut in Monitorul Oficial, sub forma unui Ordin care reglementeaza procedura efectiva si documentatia in baza careia se acorda esalonarea, atat pentru persoanele juridice cat si pentru cele fizice (PFA, Intreprindere Individuala etc).
In cazul persoanelor juridice, cererea trebuie sa cuprinda: datele de identificare ale contribuabilului; perioada pentru care se solicita esalonarea; suma pentru care se solicita esalonarea; justificarea starii de necesitate ce a condus la lipsa de lichiditati si neplata datoriilor bugetare; mentiune ca solicitarea are temei legal OUG nr. 29/2011 pentru esalonarea datoriilor bugetare; semnatura si stampila contribuabilului;
De asemenea, se mai arata in documentul ANAF, cererea trebuie insotita de urmatoarele documente:
1. Declaratia contribuabilului ca nu se afla in procedura insolventei;
2. Documente relevante pentru sustinerea cererii;
3. Copia ultimei situatii financiare;
4. Copia ultimei balante de verificare;
5. Situatia incasarilor in ultimele 6 luni;
6. Program de redresare financiara, cu previziunea asupra realizarii platilor bugetare;
7. Indicatori financiari orientativi ai organizatiei.
Solutionarea cererii se va face in 60 zile, se mai arata in documentul publicat in M.Of.
Esalonarea la plata nu se acorda pentru:
a) obligatiile fiscale in suma totala mai mica de 500 lei in cazul persoanelor fizice si 1.500 lei in cazul persoanelor juridice;
b) obligatiile fiscale care au facut obiectul unei esalonari acordate si nerespectate;
c) obligatiile fiscale administrate de ANAF cu termene de plata dupa data eliberarii certificatului de atestare fiscala;
d) obligatiile fi