Cu creionul în mână şi ceasul pe masă, am rezolvat integral în 18 minute problemele din 2011, şi în 21 de minute pe cele din 2012. Problemele din 2013 mi-au luat... 9 minute!, cu verificări cu tot. Stimaţi părinţi, în opinia mea Ministerul Educaţiei Naţionale v-a minţit pe faţă spunându-vă că “evaluarea” naţională din acest an este relevantă pentru a vedea cinstit câtă matematică ştiu copiii dumneavoastră, pe bune, la absolvirea clasei a VIII-a.
Vă invit să luăm act, şi eu şi dumneavoastră, că 18 şi 21 sunt numere foarte apropiate unul de celălalt, în timp ce 9 înseamnă... 50% din 18! Adică, pentru 2011 şi 2012 am consumat, în parte, de două ori mai mult timp decât în 2013 ca să rezolv aceeaşi categorie de probleme: pe cele ce definesc, în toţi anii, Evaluarea Naţională. Fix ca în celebrul banc: cum, Doamne iartă-mă, unul alb şi unul negru?!...
Pentru a demonstra afirmaţia din sumarul postării mele, am ales două categorii de exemple, analizând comparativ anul 2013 cu anii 2012 şi 2011 împreună. Cunosc suficientă matematică astfel încât mă pot pronunţa în cunoştinţă de cauză asupra subiectelor date la Evaluarea Naţională. Dacă vă interesează, găsiţi aici subiectele date în fiecare din cei trei ani:
Mate-2011: http://media.hotnews.ro/media_server1/document-2011-06-22-8997769-0-subiecte-matematica-evaluarea-nationala-iunie-2011.pdf
Mate-2012: http://www.libertatea.ro/detalii/articol/evaluarea-nationala-2012-subiecte-matematica-401004.html
Mate-2013: http://www.gandul.info/stiri/evaluare-nationala-2013-matematica-subiectele-si-baremul-la-matematica-pe-gandul-11025735
2011, 2012, 2013: probleme foarte simple, similare ca filosofie în proporţie de 99,99%
Iată problema 1 de la subiectul I, din fiecare an:
2011: Rezultatul calculului 6 + 16:4 este …
2012: Rezultatul calculului 12 + 12:4 este …
2013: Rezultatu