Spatiul nostru public a devenit neincapator pentru revarsarea de incompetenta, lipsa de expertiza, valul de indolenta si iresponsabilitate, degajarea uluitoare de ineptie si nivelul de infractionalitate care nu trezesc suspiciuni niciunuia din vitejii procurori ai DNA, nici Curtii de Conturi, nici inspectorilor financiari sau serviciilor secrete.
A se observa ca toate cele de mai sus au ca sursa incheierea contractului cu firma americana Bechtel si derularea sa pe parcursul a aproape 10 ani.
Aceasta afacere paguboasa pentru statul roman ne arata nivelul la care se afla administratia romaneasca, unul atat de jos si rusinos, incat se vede cu claritate ca inapoierea noastra culturala si economica nu este vorba goala, ca amatorismul, nepriceperea conducatorilor constituie principalele cauze ale saraciei noastre endemice. Cum sa nu infloreasca smecheria, hotia si coruptia pe un asemenea fond?
De ce la altii Bechtel a facut treaba buna si la noi nu?
Pana in 2004, firma Bechtel a inregistrat succese notabile in Albania si Croatia, dar in Romania s-a impotmolit indata dupa debut: in 2005, presedintele Traian Basescu si-a manifestat suspiciunea ca au fost date comisioane membrilor Guvernului Nastase, motiv pentru care ministrul Gh. Dobre a intrerupt lucrarile aproape doi ani.
Dupa care au inceput scandalurile legate de schimbarea de traseu si de recompensele banesti pentru terenurile sacrificate, unul din numeroasele motive pentru care Romania nu poate construi cai de comunicatie.
Discutii despre contract au aparut in presa inca inainte de a fi incheiat de catre Guvernul Nastase: Opozitia suspecta un act de compensatie pentru gestul SUA de a ne primi in NATO. Nimeni nu a negat cu tarie informatia, la fel cum niciun ministru al Guvernului Tariceanu nu a negat ca in desfasurarea lucrarilor factorul politic n