Jocurile video ar putea avea efect pozitiv în cazul copiilor cu autism şi al copiilor cu tulburări de atenţie şi hiperactivitate. Cercetătorii de la Universitatea Missouri au pornit de la faptul că jocurile video reprezintă o sursă incomplet folosită de comunicare socială şi de atenuare a tulburărilor de atenţie. Astfel, copiii afectaţi de autism alocă, în fiecare zi, jocurilor video în medie cu o oră mai mult, comparativ cu ceilalţi copii (circa 2,1 ore, respectiv 1,2 ore). Cercetătorii de la Universitatea Missouri au observat că, în cazul copiilor cu tulburări de atenţie şi hiperactivitatea (ADHD), s-au înregistrat cele mai bune scoruri la jocurile video de rezolvare a unor probleme.
În timpul studiului, publicat în revista Pediatrics, autorii au chestionat părinţii a 56 de băieţi afectaţi de autism, a 44 de băieţi cu tulburări de atenţie şi a 41 de băieţi sănătoşi, toti cu vârste între 8 şi 18 ani în legătură cu atitudinea lor faţă de jocurile video. Rezultatul : băieţii autişti petrec în compania jocurilor video cu aproximativ o oră mai mult comparativ cu grupul reper şi ei sunt atraşi de jocurile cu eroi şi le resping pe cele de luptă, violente. Băieţii cu tulburări de atenţie se concentrează pe jocuri care presupun rezolvarea unor probleme şi nu sunt diferiţi cu mult de grupul reper.
Autismul este o boală care afectează dezvoltarea creierului, respectiv abilităţile mentale, emoţionale şi de comunicare. Nu se cunosc suficient cauzele acestei boli, dar cercetările indică natura genetică a autismului.Unele cazuri de autism au fost asociate cu traume, boli sau anomalii structurale înregistrate înainte sau în timpul naşterii, inclusiv unele boli de care a suferit mama în perioada sarcinii: rubeolă, rujeolă etc. Autismul este o boală severă, subdianosticată şi, deocamdată, insuficient studiată. Această boală este, de obicei, evidentă înainte de