Filiala locala a grupului polonez Can-Pack, care detine o fabrica de ambalaje din aluminiu in Capitala, un business mai putin vizibil, a finalizat anul trecut cu o cifra de afaceri de circa 42 de milioane de euro, cu circa 25% mai putin in euro fata de rezultatul din 2008.
Profitul s-a ridicat la 300.000 de euro, de noua ori mai mic decat cel din anul anterior. "Nu se pot compara sub nicio forma profiturile din 2009 si 2008, deoarece in urma cu doi ani au avut loc o serie de tranzactii imobiliare generatoare de profit exceptional, pe cand cifra din 2009 este doar din businessul de baza. Scaderea se mai explica prin mixul diferit de produse vandute, respectiv mai multe doze mici decat mari", a declarat Cristian Cornea, directorul general al companiei Can Pack Romania.
El sustine ca principala lui responsabilitate este asigurarea perenitatii societatii in aceasta perioada, caracterizata printr-un haos economic si politic. Existenta companiei se asigura prin clienti, salariati si actionari cat mai fericiti, apreciaza Cornea.
Pentru a avea actionari fericiti, directorul general a eliminat toate costurile inutile, iar pentru a continua sa aiba salariati "fericiti" a mentinut firma functionala.
Cristian Cornea spune ca a fi director general intr-o asemenea perioada este foarte dur, pentru ca trebuie sa satisfaci triunghiul clienti-salariati-actionari.
"Cum se poate compara un director general al momentului actual cu unul de acum 3-5 ani? Acum trei-cinci ani puteai sa iei aproape orice decizie, oricat de stupida, iar societatea crestea odata cu economia. Acum lucrezi cu 3-4 scenarii, iti pui la bataie toata stiinta, experienta, flerul de care dispui, si tot constati ca realitatea a luat-o in alta directie decat cele mai pesimiste prognoze ale tale", a declarat el.
Cu 15% mai putine cutii metalice produse anul trecut
Anul