Automobilele fabricate în China încă sunt privite cu suspiciune în Europa. Arată bine, dar lasă de dorit. Cam aceasta este percepţia şoferilor de la noi despre automobilele fabricate în China. Iar asta se regăseşte în vânzările extrem de slabe. Tot ce e produs în China este ieftin şi de o calitate îndoielnică. Cel puţin aceasta este părerea unanimă a pasionaţilor de automobile din România.
Recent intrate pe piaţa de la noi, maşinile fabricate în China au reputaţia unei calităţi precare, la care se mai adaugă încă un mare minus: rezultate foarte proaste la testele de impact. Până în prezent, niciun automobil chinezesc comercializat în România nu a obţinut rezultate bune la celebrele teste de siguranţă EuroNCAP.
Tehnică veche japoneză
Andrei Panait, directorul general de la Alexandros Motors, importatorul maşinilor de teren Hoover CUV, construite de Great Wall Motors, spune că situaţia importatorilor de maşini chinezeşti din România este delicată. În 2008, Alexandros Motors a comercializat 140 de modele Hoover CUV în România, iar în primele nouă luni din 2009 numai 60 de unităţi. Panait priveşte optimist către sfârşitul de an şi estimează că vor mai vinde încă 20 de modele CUV până în decembrie.
Anul trecut, importatorul a avut o cifră de afaceri de trei milioane de euro, însă pentru 2009 se aşteaptă la scăderi. Oricum, vânzările de anul acesta sunt cu mult sub cele de anul trecut. Directorul general de la Alexandros Motors spune că cerere există, însă clientul român şi-a amânat decizia de achiziţie a unui automobil.
Test de siguranţă,doar în China
Panait spune că nu există un anume profil al cumpărătorului de maşină chinezească, pentru că Hoover CUV a fost achiziţionat şi de doctori, oameni de afaceri sau avocaţi, dar şi de oameni cu putere de cumpărare mult mai mică.