Profitul Wal-Mart, cel mai mare retailer la nivel global, a scăzut cu 4,2% în anul fiscal încheiat în ianuarie, la 15,7 miliarde de dolari, de la 16,4 miliarde de dolari în anul anterior, când rezultatele au inclus un câştig de un miliard de dolari din vânzarea unor operaţiuni, conform Mediafax.
Potrivit raportului financiar al grupului veniturile au urcat cu 6%, de la 422 miliarde de dolari la 447 miliarde de dolari, un număr mare comparativ cu PIB-ul Romaniei, 122,7 miliarde de euro.
În România sunt prezente grupuri puternice de retail la nivel mondial şi european, precum Carrefour, Metro, Schwarz, Rewe şi Auchan. Piaţa românească de retail a crescut cu 123% în perioada 2000-2010 şi ar putea înregistra un avans de 62% în perioada 2010-2020.
În trimestrul al patrulea, profitul Wal-Mart a scăzut cu 15%, de la 6,06 miliarde de dolari în perioada de trei luni încheiată în ianuarie 2011 la 5,16 miliarde de dolari în intervalul noiembrie 2011-ianuarie 2012, după ce politica grupului de a se concentra pe preţuri reduse a afectat marjele. În România produsul intern brut a inregistrat o crestere cu 1,9% in al patrulea trimestru din 2011 faţă de aceeaşi perioadă din 2010, potrivit primelor estimări INS. PIB-ul in trimestrul al patrulea din 2011 a fost, in termeni reali, mai mic cu 0,2% comparativ cu trimestrul al treilea din 2011.
Directorul general al Wal-Mart, Mike Duke, lucrează la reducerea costurilor grupului, pentru a menţine preţurile scăzute, întrucât cumpărătorii cu venituri reduse sunt afectaţi de rata ridicată a şomajului.
"Revenirea la modelul de bază este o strategie câştigătoare, dar va dura o perioadă", a afirmat Natalie Berg, analist la compania Planet Retail.
Veniturile totale în ultimul trimestru au urcat cu 6%, la 123,2 miliarde de dolari. Vânzările la magazinele din SUA deschise de cel puţin un an au urcat cu 1,5%,