Alfa Mi.To este primul model lansat de catre constructorul italian dupa sportivul C8 Competizione, dar si primul model dintr-o lunga serie care are rolul de a revitaliza vanzarile marcii.
Luca de Meo, considerat "responsabil" de revitalizarea Fiat in perioada in care a ocupat functia de CEO al marcii, dar si in perioada imediat urmatoare cand a fost Chief Marketing Officer pentru intreg grupul Fiat, a preluat conducerea Alfa Romeo, brandul sportiv al concernului la finele anului trecut. Si primul model lansat sub conducerea sa este Alfa Mi.To - model prin care se doreste revitalizarea vanzarilor marcii italiene.
"Alfa Romeo va lansa in urmatorii trei ani mai multe modele decat a lansat in ultimii zece ani. Vom intra in noi segmente de piata si vom lansa noi motoare si transmisii", declara Luca de Meo in timpul prezentarii noului Mi.To.
Principala inspiratie a celor de la Alfa atunci cand a venit vorba de Mi.To a fost modelul 8C Competizione - cel mai sportiv model din istoria marcii, lansat intr-o editie limitata de 500 de exemplare.
In timpul discursului sau, de Meo a dorit sa clarifice daca Mi.To este sau nu un Fiat Grande Punto cu rebranding. Raspunsul sau a fost "ca nu" - de la Punto s-au preluat numai acele elemente care nu influentau comportamentul dinamic al masinii - precum structura de rezistenta, dar si "detalii" precum sistemul de climatizare.
Ceea ce deosebeste Alfa Mi.To de alte modele de clasa mica este sistemul "Alfa DNA", care a fost special conceput dupa celebrul Mannetino de la Ferrari - butonul care controleaza setarile dinamice ale masinii, precum si gradul de interventie al sistemului de control al tractiunii si stabilitatii. Acest program dispune de trei moduri de rulare - normal - masina raspunde prompt la comenzi si se pune accent inclusiv pe economia de combustibil, in timp ce sistemele sunt setat