Oferta de expresoare de cafea cu capsule în România s-a dezvoltat în ultimii ani, dar doar 11% dintre consumatorii de cafea sunt interesați de achiziționarea unui astfel de aparat, conform unui sondaj realizat de TNS CSOP în perioada august-septembrie 2013.
În prezent, 3 din 4 români consumă cafea ambalată, în principal cafea măcinată, preparată la ibric, se arată într-un comunicat remis redacției.
"Consumatorii de cafea preferă să își înceapă ziua cu o cafea măcinată servită acasă, înainte de a pleca la serviciu/ la școală, după care aproape jumătate dintre ei preferă un < boost > de energie constând într-o cafea, cel mai adesea măcinată, servită la locul de muncă/ la școală", potrivit sursei citate.
TNS CSOP precizează că pentru o mai bună înțelegere a comportamentului de consum, consumatorii au fost segmentați în consumatori "heavy" și consumatori "medium/ light" .
Consumatorii "heavy" reprezintă 90% din consumatorii de cafea, preferând cafeaua turcească, preparată la ibric, cu care își încep ziua - acasă sau la serviciu. Manifestă o puternică loialitate față de marca preferată. Pe de altă parte, consumatorii "medium/ light" sunt mai "vulnerabili" atunci când nu găsesc marca preferată în magazin, orientându-se către mărcile disponibile, conform sondajului.
În ceea ce privește expresoarele, circa 7% din totalul consumatorilor de cafea intervievați au declarat că dețin astfel de aparate, toți fiind consumatori "heavy", lucru ce ilustrează că, deși sunt conservatori în ceea ce privește marca preferată, sunt deschiși la adoptarea unor noi soluții de preparare a popularei băuturi, se mai arată în comunicat.
Există un segment de 11% dintre consumatorii de cafea, care manifestă interes pentru a achiziționa un expresor cu capsule, în principal pentru o preparare mai rapidă a cafelei. Consumatorii de cafea care declară că intențione