Istoria casei franceze de modă, cunoscută acum în special datorită parfumurilor, a început în 1962, într-un mic apartament din Paris. Marca este una dintre cele mai cunoscute, însă nu a fost ocolită de controverse.
Pentru Jean Louis Henri Bousquet, fondatorul casei Cacharel, devenită între timp imperiu mondial de lux, moda a fost o afacere de familie. Tatăl său vindea maşini de cusut, aşa că interesul lui Jean Louis pentru croitorie a apărut de la o vârstă fragedă.
Încă din copilărie a ştiut că vrea să-şi facă un nume în modă şi, imediat după ce şi-a terminat studiile, în 1958, şi-a părăsit oraşul natal, Nîmes. Cu o diplomă în croitorie şi un geamantan plin de aspiraţii, Jean Louis a ajuns în capitala mondială a modei, Paris. Aici, şi-a transformat micul apartament în care locuia într-un adevărat atelier. Bousquet a folosit materiale uşoare şi a propus siluete lejere faţă de corsetele încă aflate în orice şifonier. Revoluţia de culori ce a marcat prima colecţie a francezului i-a asigurat un loc pe coperta „bibliei" modei franceze, revista „Elle".
Mereu împotriva curentului
Succesul răsunător înregistrat chiar de la prima colecţie l-a determinat să-şi înfiinţeze apoi o casă de modă. Şi, cum întotdeauna a fost genul care înoată împotriva curentului, deşi o regulă nescrisă spunea că numele casei trebuie să coincidă cu al fondatorului, Jean Louis a decis ca noua maison de couture să fie „botezată" Cacharel (o pasăre de mici dimensiuni, întâlnită regiunea Camargue din sudul Franţei). Astfel a luat naştere, în 1962, una dintre cele mai cunoscute case de modă din lume. Capturi din prezentarea colecţiei Cacharel pentru primăvară-vară 2012 Foto: AFP, Reuters
Senzaţia de pe coperta revistei „Elle" La doar un an, o bluză creată de Jean Louis făcea senzaţie. Croită ca o cămaşă bărbătească, piesa a fost realizată dintr-un material creponat,