United Romanian Breweries Bereprod, companie care produce marcile de bere Tuborg si Carlsberg, a pus la punct un plan de reducere a costurilor cu 2,5-3 mil. euro care implica in special activitatea de productie, fara a afecta insa bugetul de marketing, considerat prioritar.
Shachar Shaine, presedintele URBB, a explicat ca in perioada de criza cheltuielile se impart in "must have" si "nice to have". In timp ce la categoria "must have" managerul URBB mentioneaza din start investitiile in publicitate si mentinerea echipei, lista "nice to have" a fost extinsa treptat de la inceputul acestui an.
"Publicitatea este un must have deoarece traim din marci. Tot in aceasta categorie intra si oamenii, deoarece ne-a luat mult sa construim echipa si nu vrem sa renuntam la ea", declara Shaine, 41 de ani.
Una dintre activitatile la care compania a renuntat anul acesta este petrecerea interna. "In fiecare an faceam o petrecere interna de 1 iunie. Acum doar am dat un mic cadou copiilor angajatilor si o felicitare", spune el. Aceasta este insa doar una dintre masurile luate de producatorul Carlsberg pentru a reduce costurile.
"Ne-am axat pe eficienta. Acum exista o colaborare mai mare intre departamentele de vanzari, suply chain si fabrica. Planificam productia mult mai atent, folosind doar strictul necesar", spune presedintele URBB.
Bonus pentru productie
Astfel, in timp ce muncitorii din fabrica de bere au lucrat anul trecut inclusiv sambata si duminica in lunile de vara, in 2009 fabrica a functionat in doar 10% din weekenduri. De asemenea, schimbarea turelor de productie se realizeaza mult mai repede decat anul trecut, iar pauza de masa nu mai este luata de toti angajatii in acelasi timp, ci pe echipe, pentru a creste productivitatea si a reduce timpii morti. "Am realizat un sistem de bonusare cu care am inlocuit orele suplimentare. D