Centrul de Guvernare Electronică a lansat iniţiativa "Forumul Tehnologiei Informaţiei în Guvern". La eveniment au participat parteneri din sectorul privat, manageri IT din sectorul public şi parteneri externi.
Participanții s-au întrunit pentru a aborda subiecte ce ţin de utilizarea tehnologiei informaţiei în sectorul public, soluții privind gestionarea și protejarea datelor de identitate (managementul identității), capacitatea sistemelor informatice de a comunica şi schimba date într-un mod consistent şi eficient (interoperabilitate).
Scopul evenimentului este preluarea experienţei sectorului privat şi a altor ţări, studierea practicilor de succes privind utilizarea tehnologiilor în sectorul public.
"Astăzi discutăm nemijlocit despre cadrul de interoperabilitate din sectorul public şi managementul identităţii: cum putem utiliza, conecta, face compatibile mai multe sisteme informaţionale în sectorul public în baze de date care sunt create, în asa fel ca informaţia în cadrul diferitelor departamente, ministere să comunice şi să putem livra cât mai rapid servicii publice cetăţenilor. Mizăm foarte mult pe un parteneriat cât mai durabil cu sectorul privat şi pe faptul că vom putea aduce căt mai rapid cele mai bune practici şi tehnologii din sectorul public", a declarat Stela Mocanu, directoare executivă a Centrului de Guvernare Electronică.
„Astfel de evenimente, care întrunesc sectorul public şi sectorul privat în jurul conversaţiilor ce ţin de interoperabilitate şi managementul identităţii și accesului, sunt cruciale pentru asigurarea fundamentului corect ale programelor e-Guvernării", a declarat Arthur J. Riel, arhitect-şef al sistemelor informaţionale, de la Banca Mondială.
Experţi de la organizaţia FEDICT, Belgia, au prezentate cele mai bune practici ale e-Guvernării din Belgia.
"Pentru FEDICT cel mai important sunt «blocurile de c