Peste 80% dintre persoanele din România sunt conectate la internet de acasă, însă odată cu dezvoltarea noilor tehnologii, numărul celor care folosesc Internetul pe telefoane sau tablete a crescut semnificativ. Un studiu realizat de BRAT arată că cele două categorii de consumatori au profiluri diferite şi, deci, nevoi diferite în ceea ce priveşte informaţia.
Cercetarea a scos la iveală faptul că persoanele care se conectează pe internet şi din afara casei (birou, şcoală, facultate) sunt tinere, active, de cele mai multe ori muncitori calificaţi, care deţin funcţii de conducere.
Întrucât aproape 70% dintre persoanele din mediul urban din România au o conexiune de internet acasă, acesta a devenit un mijloc de comunicare în masă, astfel că profilul consumatorului de internet de acasă este cel al consumatorului de media tradiţională.
Cu toate acestea, cercetarea BRAT a arătat că cei care se conectează cu ajutorul tabletelor sau telefoanelor petrec mult mai puţin timp în faţa televizorului sau a radioului, deci sunt mult mai puţin interesaţi de mediile tradiţionale. Totodată, peste trei sferturi dintre cei care fac zilnic operaţiuni bancare online folosesc internetul şi din afara casei pentru a decide asupra produselor şi serviciilor pe care le achiziţionează.
Cei care utilizează internetul pe mobil au început să influenţeze volumul de trafic global
În plus, analizând în detaliu volumul de trafic al site-urile relevante din categoriile ştiri generale, economic financiar, locuri de muncă, lifestyle feminin, tabloid, familie copii, s-a observat o dublare a traficului în zilele lucrătoare faţă de sfârşitul de săptămână. Aceasta dovedeşte că volumul consumului de internet din afara casei este semnificativ şi influenţează volumul de trafic consumat global la nivelul întregului studiu.
Concluzia studiului este deci că există o diferenţă între p