Concertele sustinute de Bon Jovi in Amsterdam si Barcelona, de Red Hot Chili Peppers in Munchen, REM la Praga sau de ColdPlay la Viena au dus la dublarea volumului de servicii turistice legate de astfel de evenimente.
Agentia de turism Explore Travel, cu afaceri de 1,4 mil. euro anul trecut, estimeaza ca va vinde in acest an 2.000 de pachete de vacanta la concerte, al caror pret variaza intre 300 si 1.000 de euro. Anul trecut, agentia a vandut 1.500 de astfel de pachete, care includ transportul cu avionul, doua nopti cazare la hotel si biletul la concert.
"Un fan adevarat va plati pentru a vedea formatia preferata si pentru un pachet pana in SUA sau Asia, daca acel artist nu va concerta undeva mai aproape. Cu siguranta insa ca nu va merge acolo doar pentru concert si va combina astfel vacanta, concertul fiind imboldul necesar pentru a calatori spre acea destinatie", a spus Dragos Pirnog, director de programe in cadrul agentiei Explore Travel.
Astfel, evenimente precum concerte, expozitii, curse de Formula 1 sau meciuri de fotbal reprezinta segmentul pe care sunt nisate inca putine agentii de turism, competitia fiind inca redusa.
"Cel mai ieftin pachet s-ar traduce in doua nopti cazare la un hotel de trei stele, transport avion low-cost si biletul la concert, adica circa 300 de euro", a mai precizat Pirnog.
Cele mai solicitate pachete in 2007 au fost la concertele sustinute de Red Hot Chili Peppers in Munchen, The Police in Amsterdam, Sensation White in Amsterdam, Barbara Streisand in Viena.
Anul acesta turneul Madonnei a fost cel mai cautat de romani. "Am vandut aproximativ 200 de pachete pentru fiecare din concertele de la Paris si Viena si peste alte 100 de pachete pentru concertele de la Londra, Amsterdam, Roma, Berlin si DŸsseldorf", a declarat el. Turismul de concert este in crestere pe piata romaneasca, insa dezvo