•Directorul RATEC afirma ca nu exista nici un plan pentru reabilitarea transportului local de calatori
Directorul Regiei Autonome Judetene de Transport Electric in Comun Iasi (RATEC), Neculai Abalasei, a refuzat sa dea orice informatie, ca de obicei, despre masurile pe care le are in vedere pentru reabilitarea transportului din municipiul Iasi. Daca pana acum acesta afirma ca nu vrea sa vorbeasca cu presa despre ideile sale salvatoare, pentru a nu fi vehiculate si preluate de altii, acesta spune acum ca nu exista nici un plan in legatura cu acest subiect si nici macar nu au avut loc astfel de discutii. Contactat telefonic, Neculai Abalasei a afirmat ca nu se poate face nimic pentru a iesi din situatia in care se afla transportul in comun iesean. "Nu se poate face nimic pentru o rentabilizare a transportului, pana nu va fi pusa in aplicare Legea 284/2003", a declarat acelasi Neculai Abalasei, aceasta declaratie fiind urmata de o invitatie la lectura. Legea respectiva priveste concesionarea transportului public local de calatori si exploatarea mijloacelor de transport si a infrastructurii aferente. Din aceasta declaratie a directorului RATEC rezulta aluzia ca singura posibilitate de redresare a transportului iesean ar fi concesionarea lui.
De nenumarate ori, ZIUA de Iasi a prezentat, pe larg, nu numai gafele directorului Neculai Abalasei si ale inginerului sef al Regiei, Cristian Stoica, finul de cununie al directorului, ci si deciziile periculoase pentru siguranta transportului local de calatori. Este de notorietate ca solutiile tehnice adoptate la calea de rulare a tramvaielor din oras incalca orice normative tehnice in vigoare, nici unul dintre angajatii RATEC nefiind autorizat de Inspectoratul de Stat in Constructii sa certifice calitatea acestora. De fapt, recent, dupa ce ZIUA a publicat aceste dezvaluiri, inspectorii in Constructii au si