Specialiştii se aşteaptă la creşteri de aproximativ 20%, în următorii ani, pentru societăţile de profil Primele companii din top 10 vizează un profit mai mare pe seama asigurărilor obligatorii impuse de lege. Allianz-Ţiriac, Asirom şi Omniasig sunt primele pe asigurări de viaţă şi non-viaţă (RCA, Casco), în timp ce pe asigurări de viaţă se bat ING, AIG şi Asirom. Unul dintre cele mai mari riscuri cu care se va confrunta piaţa asigurărilor, în acest an, este acela al neprofitabilităţii, întrucât multe dintre companii sunt interesate doar de cota de piaţă. "Ca urmare, acestea menţin uneori în mod artificial un preţ scăzut al poliţelor, în special la asigurările auto, în timp ce costurile de lichidare a daunelor sunt în continuă şi accentuată creştere", a declarat Cristian Constantinescu, preşedintele Uniunii Naţionale a Societăţilor de Asigurare din România. Astfel, ritmul anual de creştere al pieţei româneşti a asigurărilor se va tempera urmând să se menţină la nivelul anual de 20% în următorii 3-5 ani, a mai estimat acesta. 1,6 mld. euro, piaţa asigurărilor în 2006 Gradul de penetrare al asigurărilor a atins, în 2006, nivelul de 1,65% din produsul intern brut (PIB), faţă de 1,54% în 2005, potrivit Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor (CSA). Din punct de vedere al ponderii asigurărilor în PIB, România mai are de parcurs un drum lung pentru a atinge nivelul de dezvoltare din majoritatea statelor membre ale Uniunii Europene. Anul trecut, piaţa asigurărilor din România a fost de 1,6 miliarde de euro, în condiţiile în care activau 41 de companii de asigurare. Dar situaţia s-ar putea schimba substanţial odată cu liberalizarea pieţei şi decizia a peste 60 de asigurători din spaţiul comunitar de a opera direct din ţara de origine în România. Cele mai multe aşteptări arată faptul că piaţa asigurărilor ar putea depăşi, pe parcursul anului curent, două miliarde de euro,