Primele zece agentii de interactive au rulat bugete cumulate de aproape 7 milioane euro in 2009, potrivit datelor publicate pe site-ul Ministerului de Finante. Chiar daca cele mai multe dintre ele au avut profituri de numai cateva mii de euro, nici una nu a inregistrat pierderi.
Agentia de marketing interactiv iLeo, parte din grupul Leo Burnett, a realizat cea mai mare cifra de afaceri in 2009: 1,3 milioane euro, in crestere cu 25% fata de anul anterior. iLeo a obtinut si cel mai mare profit din categorie, 255.000 euro, fiind una din cele doua agentii de interactive care au raportat profituri de peste 100.000 euro. Printre clientii din 2009 ai agentiei s-au numarat GE Money, StarBev, Petrom, Prigat, Procter&Gamble si Zapp.
Agentia independenta Senior Interactive a avut anul trecut o cifra de afaceri de 1.080.000 euro, in scadere cu 12%, si un profit de 11.000 euro. Senior Interactive a lucrat cu Heineken, Wrigley’s, GSK, Renault si Orange.
A treia clasata in functie de cifra de afaceri a fost agentia New Media, parte din The Group. Spre deosebire de celelalte agentii din categoria interactive, New Media este specializata in primul rand pe media planning&buying, si nu pe strategie, creatie si web development. Agentia a avut o cifra de afaceri de 1.028.000 euro, in crestere cu 55% fata de 2008, si un profit de 6.500 euro.
MRM Worldwide, agentia digitala a grupului McCann, a facturat in 2009 de 875.000 euro, in crestere cu 16%. Profitul s-a apreciat la 99.000 euro, de la 78.000 euro, in 2008. Printre clientii MRM Worldwide s-au numarat Coca-Cola, Vodafone, Microsoft si Cadbury.
Agentia HyperActive, achizitionata la sfarsitul lui 2009 de grupul Lowe, a raportat una din cele mai mari cresteri in cifra de afaceri, anul trecut: 47,5%, pana la 587.000 euro. HyperActive a obtinut un profit de circa 4.000 euro, fata de pierderi de 27.000 eu