Nostalgici la anii anteriori, cand volumul comenzilor crestea in perioada Sarbatorilor cu pana la 50%, in 2009 curierii asteapta cresteri de cel mult 15%-20% pentru Sarbatorile de iarna.
Este stiut faptul ca domeniul curieratului si al transportului de marfuri reflecta cu acuratete mediul de afaceri, fiind practic un «barometru» al dinamicii multor industrii locale. “Decembrie a fost o luna buna pentru piata de curierat. Anul acesta, din cauza crizei, nu am foarte mari asteptari si am bugetat decembrie mai mic decat noimebrie, in conditiile in care in alti ani volumul era dublu”, a declarat, pentru Wall-Street, Lucian Aldescu, CEO DPD (Pegasus).
In mod traditional, ultimul trimestru al anului reprezinta una din cele mai solicitante si profitabile perioade pentru o firma din domeniul transporturilor. “Istoricul anilor anteriori ne confirma faptul ca de la an la an avem o dinamica a ultimului trimestru de circa 30%, iar in cadrul acestuia, luna noiembrie este cea cu cifra de afaceri cea mai mare (raportat la rulajul mediu anual), in timp ce decembrie este luna ce are media zilnica cea mai mare”, a explicat, pentru Wall-Street, directorul executiv al companiei de curierat TCE, Sorin Sofian (foto).
Pentru Fastius Curier luna decembrie a anului trecut a reprezentat aproximativ 11% din cifra de afaceri. "Influenta crizei economice s-a resimtit in domeniu inca de la finalul anului 2008, cand volumul de cadouri business s-a diminuat fata de decembrie 2007 cand decembrie a reprezentat 15% din cifra de afaceri", spune Ciprian Pulpa, director executiv al Fastius Curier.
Faptul ca primele semne negative pe piata curierilor au venit inca din iarna anului trecut este confirmat si de rezultatele TCE din ultimul trimestru al lui 2008. “Inca din decembrie 2008 am inceput sa resimtim efectele crizei, de aceea dinamica inregistrata in ultimul trimestru din 200