Lupta politică pentru alegerea preşedintelui a lăsat presa românească fără vlagă economică, şi în unele cazuri, fără credibilitate, este de părere Mircea Toma, directorul Active Watch - Agenţia de Monitorizare a Presei. Într-un interviu acordat evz.ro, jurnalistul a acuzat partizanatul politic al presei în perioada campaniei şi a alegerilor. În acelaşi timp, Mircea Toma atrage atenţia asupra faptului că unii jurnaliştii au acţionat, din slăbiciune, la comanda patronilor în campania electorală. Rezultatul alegerilor va avea consecinţe şi asupra mass-media, iar primele afectate vor fi afacerile „mogulilor”, care „au marşat cu toate armele în slujba unui grup politic, mizând pe beneficii economice consecutive”, spune Mircea Toma, directorul Active Watch - Agenţia de Monitorizare a Presei, într-un interviu acordat Evz.
„Dacă nu s-a întâmplat ceea ce au sperat, e posibil ca asta să afecteze la nivel de business existenţa instituţiilor mass-media şi să asistăm la tranzacţii sau căderi. Unele posturi o să se închidă, nişte titluri, nişte nume vor fi închise. Mă refer la cele două posturi de televiziune (n.r. – Antena 3 şi Realitatea TV) care s-au urcat cu tot cu bagaje într-o barcă. Barca s-a scufundat. Cred că s-a scufundat şi cu bagaje şi cred că vor rămâne ceva mai sărăci în faţa unei pieţe care e la fel de neprietenoasă ca înainte de alegeri”, a spus Mircea Toma, dând exemplu consecinţele rezultatului alegerilor în trustul media patronat de Sorin Ovidiu Vîntu.
Directorul AMP spune că susţinerea „mogulilor” pentru candidatul PSD la preşedinţie, Mircea Geoană, nu a fost întâmplătoare.
Afacerile mogulilor vor fi afectate de rezultatul alegerilor
evz.ro: Cum vedeţi evoluţia mass-media din perspectivă economică şi profil politic?
Mircea Toma: Nu cred că, în afară de conjunctură, există motivaţii politice în orie