Mirajul unei cariere la unul dintre giganţii internetului şi dorinţa de a schimba lumea cu idei şi produse noi împing tot mai mulţi absolvenţi români din IT să ia calea străinătăţii. O generaţie pierdută? Sunt tineri obişnuiţi, îmbrăcaţi în blugi, cu rucsacuri în spinare, dar au în buzunare contracte la care puţini de vârsta lor ar putea spera.
Irina Stănescu (23 de ani), Adrian Deaconu (23 de ani) şi Cristina Şcheau (24 de ani) sunt doar trei dintre tinerii IT-işti români care au ales să-şi ia lumea în cap şi să plece pentru a lucra la Google şi Facebook, tocmai pe îndepărtatul continent american. N-o fac neapărat pentru bani, deşi sumele pe care le vor câştiga - aproximativ 100.000 de dolari brut pe an plus acţiuni în cele două corporaţii - sunt net superioare salariilor din România.
„Este un salt profesional uriaş", spune convinsă Irina Stănescu, care va pleca din toamnă să lucreze ca inginer software la sediul central al Google din California. A terminat anul trecut Facultatea de Automatică şi Calculatoare, iar de atunci munceşte ca programator la o companie locală de IT.
Ca începător, câştigă aproximativ 900 de euro pe lună, un salariu pe care unii l-ar considera destul de bun şi pentru România. Şi poate tocmai de aceea n-a contat atât de mult partea financiară atunci când a decis să plece. Cu atât mai mult cu cât era vorba de Google, o organizaţie diferită, cu suflet de start-up, unde lucrurile se desfăşoară rapid şi unde este încurajată creaţia. Elemente ce lipsesc majorităţii companiilor din România.
Visul american
Liviu Ciortea a fost al treilea român angajat la Facebook
Pentru Adrian Deaconu, alegerea a fost ceva mai dificilă, mai ales că a avut şansa să fie acceptat atât de Google, cât şi de Facebook. Tot ce şi-a dorit a fost să lucreze în Silicon Valley (California). „Acolo este centrul IT-ului mondial,