Ce ne sporeşte surpriza este faptul că cititorii de literatură roz (atenţie, nu "chick lit", nici "lad lit", ci literatură pentru cucoane în sens tradiţional) trăiesc o nemaipomenită istorie de dragoste cu cartea (cu cartea lor) în format electronic. Potrivit Bowker, unul dintre cele mai mai vechi şi mai importante organisme de informaţie în domeniul publicării de carte din lume, volumele amintite reprezintă, actualmente, "segmentul cel mai dinamic al pieţei de carte în format electronic". Matthew Shear (citat de "New York Times"), vicepreşedinte executiv la St. Martin's Press (editură al cărei portofoliu este ocupat, în proporţie de 40-50%, de astfel de cărţi) declară că "romanele romantice (ce delicat le numeşte!) au ajuns la fel de populare în forma lor electronică". În 2010, All Romance (inventatorul Omni Bucks), comerciant specializat în vânzarea de cărţi digitale, a anunţat că şi-a dublat volumul de afaceri cu volume de la Harlequin, Kensington, Warner, Samhain, Phaze sau Liquid Silver. William Lynch, directorul Barnes & Noble (companie care, în 2010, a cucerit mai mult de 25% din piaţa americană de e-books şi care se aşteaptă ca, în 2011, cifra de afaceri rezultată din cartea electronică să o depăşească pe aceea provenită din cartea pe hârtie), e categoric: "Iubitorii de literatură sentimentală cumpără în medie trei romane pe lună (!!!). Ei reprezintă pentru Barnes & Noble nişte clienţi foarte, foarte preţioşi." Potrivit asociaţiei "Romance Writers of America", în 2009 au fost publicate mai mult de 9.000 de titluri aparţinând acestui gen, care au generat vânzări de 1,36 de miliarde de dolari. Aceeaşi instituţie precizează că, în 2008, circa 75 de milioane de americani au citit cel puţin un roman de dragoste, cei mai mulţi fiind recrutaţi din rândul femeilor (căsătorite sau trăind în cuplu) cu o vârstă între 31 şi 49 de ani. Editurile cu tradiţie în domen