CFR SA a atribuit consorţiului Swietelsky - Strabag - Alstom - Arcada - Euroconstruct - Transferoviar Grup un contract pentru modernizarea liniei de cale ferată Vinţu de Jos-Simeria (judeţele Alba şi Hunedoara), în valoare de 1,35 miliarde lei (317,26 milioane euro, fără TVA), relatează Mediafax.
Termenul de execuţie a lucrărilor este de 30 de luni, iar finanţarea va fi asigurată din fonduri nerambursabile europene post-aderare, prin Fondul de Coeziune - 85%, şi de la bugetul de stat - 15%, se arată într-un comunicat transmis de CFR.
Modernizarea tronsonului de cale ferată presupune lucrări la infrastructură şi suprastructură (printre care lucrări de consolidare a liniilor cu o lungime de 7,78 km, construcţia sau reabilitarea a 16 poduri, respectiv 8 pasaje denivelate şi un tunel), lucrări de electrificare şi energoalimentare, de telecomunicaţii feroviare, de construcţii civile şi de protecţie a mediului.
Rezultatul licitaţiei poate fi contestat în termen de zece zile de la primirea comunicării.
După finalizarea lucrărilor, trenurile de călători vor circula cu viteza de 160 km pe oră, iar cele de marfă cu 120 km pe oră.
Linia Vinţu de Jos-Simeria face parte din tronsonul Coşlariu - Simeria situat pe Coridorul IV pan-european (Constanţa - Bucureşti - Braşov - Alba Iulia - Curtici).
Compania austriacă Swietelsky are ca obiect de activitate construcţia de terasamente de cale ferată. Compania a participat prin intermediul filialei din România la modernizarea liniei de cale ferată Bucureşti-Câmpina şi a unei linii de tramvai din Bucureşti şi, în prezent, efectuază lucrări de modernizare a liniei de cale ferată Bucureşti-Constanţa.
Grupul francez Alstom este prezent în România prin Alstom Transport România, care are din 2003 un contract cu Metrorex, cu o durată de 15 ani, pentru asigurarea serviciilor de mentenanţă a trenurilor de me