n aceste zile, în plină caniculă, peste 80% din braşoveni ale căror apartamente sunt racordate la CET Braşov SA (adică locuitorii din peste 37.000 de apartamente din cele circa 47.000 branşate la sistemul centralizat de furnizare a energiei termice) suferă din cauză că nu au apă caldă. La robinetele lor nu curge decât apă rece ca gheaţa. La această situaţie s-a ajuns din cauză că Distrigaz a decis sistarea furnizării gazului metan către CET Braşov SA din cauza datoriilor foarte mari, de peste 200 de miliarde de lei. Cu toate acestea, CET Braşov SA aşteaptă în zadar ca braşovenii datornici, respectiv asociaţiile de proprietari, să îşi plătească datoriile de 117 miliarde de lei, datorii acumulate încă din anul 1998. Şi asta din cauză că, până acum doi ani, nu s-a discutat despre un plan de recuperare a debitelor, lucrurile fiind lăsate la voia întâmplării. De mai bine de un an, situaţia s-a schimbat, însă procesul de recuperare a datoriilor durează. Directorul general al CET Braşov SA, Mircea Paraschiv, ne-a declarat că, totuşi, Distrigaz furnizează gaz metan către 12 centrale termice din totalul de 32, centrale care deservesc asociaţiile de proprietari care nu au nici o datorie la agentul termic şi apa caldă.
„Încercăm să împăcăm toate părţile, dar se pare că nu se poate. Acum CET Braşov SA este în plin proces de restructurare, pentru a reduce pe cât posibil cheltuielile. Salariaţii din CET nu şi-au luat încă salariile, tot pe motiv că nu avem bani. Chiar astăzi (ieri – n.r.) am mai plătit 1,5 miliarde de lei către Distrigaz. Cum reuşim să facem rost de ceva bani toţi merg către Distrigaz. Sperăm că, în câteva zile, vom reuşi să convingem că vom plăti, chiar şi în tranşe mici, iar Distrigaz va relua furnizarea gazului metan, pentru ca noi să putem oferi oamenilor apă caldă”, ne-a explicat directorul general al CET Braşov SA, Mircea Paraschiv.
La acest mo