Veşti bune pentru şoferii care au pierdut ore întregi la bariera de la Gara de Vest din Ploieşti, încercând să intre în oraş sau să ajungă pe DN 1. Contractul pentru amenajarea unui pasaj suprateran peste liniile de cale ferată a fost semnat la începutul săptămânii
După mai multe proiecte şi schimbarea soluţiei tehnice de la subtraversare la supratraversare, dar şi o cursă contra-cronometru pentru depunerea şi obţinerea cererii de finanţare din fonduri europene, contractul pentru podul de la Gara de Vest a fost semnat luni la Ploieşti, de autorităţile locale şi judeţene şi reprezentanţi ai Agenţiei pentru Dezvoltare Regională Sud Muntenia.
Pasajul suprateran, care înseamnă un pod şi drumurile de acces din zona Gării de Vest, vor asigura legătura între oraş şi DN 1, pe Centura de Vest a oraşului, dar şi către zona industrială Ploieşti Vest şi Platforma industrială Brazi.
Pasajul va presupune realizarea mai multor lucrări, din care cea mai importantă este podul cu o lungime de 471 de metri care va supratraversa cinci linii de cale ferată, dar şi patru bretele de acces, un sens giratoriu, extinderea străzii Mărăşeşti de la două la patru benzi, realizarea unor piste pentru biciclişti şi un sistem de canalizare pluvială.
Marele beneficiu va fi scurtarea timpului de călătorie înspre şi dinspre Ploieşti, precum şi o legătură mai rapidă cu DN 1, autostrada A 3 Bucureşti – Ploieşti şi zonele industriale Vest şi Brazi.
Valoarea lucrărilor, estimate a fi terminate în 20 de luni, este de peste 90 de milioane de lei (20,5 milioane de euro), din care fondurile europene nerambursabile reprezintă peste 72 de milioane de lei, diferenţa urmând a fi suportată de beneficiarii proiectului, administraţia Ploieşti şi Consiliul Judeţean Prahova.
Lucrările ar putea începe în aproximativ o jumătate de an.
Mai puteţi citi
Iulian Bădescu, pri