Circa 2.000 de persoane au rămas blocate în tunel în noaptea de 18/19 decembrie, după o pană de curent explicată prin intemperii. Unii pasageri au rămas peste 17 ore fără apă şi fără hrană în tunel, ceea ce a provocat o vie polemică.
Eurotunnel afirmă că în administrarea acestei pene, termenii unei "evacuări au fost prelungite din nefericire pentru că echipajele Eurostar, în totală violare a procedurilor de ajutor, au cerut pasagerilor să-şi ia bagajele cu ei".
Grupul critică, de asemenea, informaţia furnizată pasagerilor de compania feroviară. "Deşi în relaţie continuă cu echipele noastre, este evident că echipajele Eurostar nu au făcut schimb de informaţii utile pasagerilor", ceea ce a "dus la o mişcare de nelinişte" în trenurile respective, asigură Eurotunnel în comunicatul său.
În cursul săptămânii, Eurostar recunoscuse o "proastă comunicare" şi promisese să despăgubească pasagerii, subliniind însă vina Eurotunnel "care este responsabil de evacuarea trenurilor şi de comunicarea cu clienţii în tunel".
Comisia interguvernamentală franco-britanică responsabilă de supervizarea traficului în tunelul de sub Canalul Mânecii a estimat - joi - că nici Eurotunnel, nici Eurostar nu şi-au îndeplinit corect misiunea de a-i informa pe pasageri şi a cerut ambelor societăţi să coopereze pe deplin cu cei doi experţi însărcinaţi de Eurostar să facă o anchetă independentă a motivelor pentru care a fost întrerupt traficul.