Dacia Duster, primul SUV al constructorului de la Mioveni, a acaparat 50% din vânzările totale de maşini de teren la nivelul lunii mai, prima lună în care modelele Duster s-au livrat oficial de către dealeri, potrivit jucătorilor din piaţa auto.
Astfel, dintr-un total de peste 1.000 de SUV-uri comercializate în luna mai, mai mult de 500 reprezintă modelul Duster. La nivelul întregii pieţe locale de autoturisme, cel mai nou brand Dacia a ajuns la o cotă de 4,6% din piaţă.
Duster a fost cel de-al doilea cel mai bine vândut model Dacia pe piaţa locală după Logan la nivelul lunii mai, brand care în condiţiile programului de casare s-a apropiat de un nivel de 2.400 de maşini. Tot pe locul secund s-a clasat Duster şi în ceea ce priveşte producţia, cu aproape 5.800 de unităţi asamblate în mai, după Sandero cu circa 16.000 de unităţi. Pe pieţele externe, Dacia a livrat în mai peste 5.500 de unităţi Duster.
În total, de la începutul acestui an la Mioveni s-au asamblat peste 137.000 de autoturisme, în creştere cu 30% comparativ cu perioada similară a anului trecut. Dacă SUV-ul nu ar fi intrat în producţie în februarie, producţia de autoturisme a Dacia ar fi crescut cu numai 13%.
Din cele 508 unităţi Duster vândute pe piaţa locală, aproximativ 150 au fost şi înmatriculate şi se regăsesc în statistica Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor.
Fabrice Cambolive, directorul comercial al Dacia, declara în urmă cu aproape două luni că până la finele anului segmentul SUV-urilor de pe piaţa locală va creşte de la 8% la 10%. Astfel, dacă se menţine ritmul actual, segmentul SUV-urilor ar putea ajunge în acest an la aproximativ 10.000 de unităţi, din care peste 4.000 ar fi Duster.
La nivelul primelor cinci luni ale acestui an, vânzările SUV-urilor de import au înregistrat o scădere faţă de perioada similară a anului trecut de