Piata de mobile banking impreuna cu serviciile de plata pe telefonul mobil ar putea sa depaseasca 1 milion de utilizatori activi in urmatorii 5 ani, avand in vedere ca penetrarea smartphone-urilor creste dincolo de asteptarile multor analisti, a declarat Marius Ursache (foto), fondatorul agentiei de dezvoltare de proiecte si produse digitale Grapefruit, intr-un interviu pentru Wall-Street.ro.
„Aceasta penetrare depinde foarte mult insa de capacitatea de inovare a bancilor locale. Barierele principale in adoptarea pe scara larga sunt capacitatile inca primitive ale aplicatiilor, lipsa aproape totala a interesului pentru experienta utilizatorului de mobile banking - comparati o aplicatie de mobile banking cu Facebook mobile sau cu aplicatia de email si veti intelege diferenta - interesul scazut al majoritatii bancilor pentru inovare, dar si semnele de intrebare ale utilizatorului in ceea ce priveste siguranta”, a precizat Ursache.
El spune ca nu exista in prezent un studiu realist despre cati utilizatori de mobile banking exista in Romania, dar ca se vehiculeaza cifre de ordinul 2,8 milioane utilizatori de internet banking si 27.500 de mobile banking, insa multe dintre aceste date sunt culese din comunicatele bancilor.
„Cu toate acestea, numarul de utilizatori activi (cel putin o accesare/operatiune lunara) este sensibil mai mic decat cel al clientilor abonati la aceste servicii. Estimarea personala (pe baza ponderarii studiilor din datele disponibile) este de maxim 15.000 de utilizatori activi de mobile banking, majoritatea clienti ING Bank, BCR si Banca Transilvania”, a aratat fondatorul Grapefruit.
Cele mai frecvente operatiuni pe care le fac clientii in mobile banking
Marius Ursache a mentionat ca in 80% dintre cazuri, aplicatiile de mobile banking sunt folosite pentru verificarea balantei conturilor, a aflarii cursului valutar s