China a inaugurat vineri un nou terminal al Aeroportului Internaţional din Shenzen, care, deşi a costat peste 730 de milioane de euro şi are o capacitate de 43 de milioane de pasageri pe an, are, însă, contract cu o singură companie de zbor europeană, informează Mediafax.
Terminalul de aproximativ 737 milioane de euro a fost inaugurat vineri printr-o ceremonie fastuoasă, în cadrul căreia un avion al companiei Shenzen a decolat spre Mongolia. Lăudat ca fiind o capodoperă a arhitecturii şi un simbol al exploziei Chinei în industria turismului global, noul terminal al Aeroportului Internaţional Shenzen are o problemă: nimeni nu pare să vrea să meargă acolo, scrie dailymail.co.uk.
Conceput de studioul de arhitectură Fuksas, cu sediul la Roma, Aeroportul Internaţional din Shenzhen Bao se întinde pe o suprafaţă uluitoare de 400.000 de metri pătraţi şi are capacitatea de 45 de milioane de pasageri pe an. Printre atracţiile sale turistice se numără o fostă carieră sovietică numită Minsk World, şi Dapeng Fortress, un câmp de bătălie datând din Raăzboaiele Opiului din secolul al 19-lea, împotriva "invadatorilor coloniilor britanice".
Terminalul seamănă cu un avion imens alb, acoperit într-un strat perforat din metal şi sticlă, ce permite lumină maximă, reducând consumul de energie în timp ce apa de la ploaie este reciclată în toalete şi folosită pentru a uda plantele din interior. Construcţia este dotată şi cu "arbori" stilizaţi, tot de culoare albă, care servesc drept ventilatoare.
Este de asemenea, primul aeroport din China dotat cu o centrală solară de 10 megawaţi, care furnizează energie suficientă pentru 10.000 de gospodării din Statele Unite, scrie Daily Mail. http://www.dailymail.co.uk/news/article-2515468/Will-Chinas-new-hi-tech-airport-prove-flight-fancy-Praised-architectural-masterpiece-small-flaw-Nobody-wants-fly-there.html
China