Crăciunul şi Anul nou pot fi, evident, privite prin varii perspective, de pildă, într-o gradaţie descendentă: semnificaţia lor religioasă (în cazul Crăciunului) sau măcar ritualică (în cazul Anului Nou); trăirea lor tradiţională, familială, în bunăstare şi cu căldura marcată, şablonard, prin şemineul cu focul arzînd şi înconjurat de cadouri; desfăşurarea lor erotizată, à la Sandra Brown (apropo, nume deja uitat?), eventual în faţa aceluiaşi şemineu, dar acompaniat de sticla de şampanie, lumînarea roşie parfumată şi bikini asortaţi; celebrarea, să-i zicem, orgiastică, în chefuri "monstru", cu dansuri disperate şi beţii asemănătoare; petrecerea sărbătorilor în singurătate şi mizantropie, în faţa televizorului, a pungii cu chipşi şi a sticlei cu vodcă (leitmotive din filmele americane, şi ele); completa lor ignorare, cu cinism. Gradaţia descendentă e, desigur, relativă, în funcţie de referinţele fiecăruia; eticile şi esteticele postmoderne şi politic corecte permiţîndu-ne să valorificăm, cu graţie, chiar şi situaţiile negative. Revistele pentru femei şi anexele lor mai concrete şi mai directe, cataloagele de produse cosmetice, pregătesc femeile pentru sărbătorile de orice fel: acum, fiind sezonul, le pregătesc pentru Crăciun şi Anul Nou. Catalogul Avon, bonus la revista Elle, se intitulează "cadouri magice de Crăciun". Coperta reprezintă ea însăşi un cadou, legat cu o fundă albastră şi una argintie. Argintiul, probabil, e semnul magicului. Acelaşi magic, în interior, se manifestă predominant prin două elemente: exoticul din substanţele incluse în produsele cosmetice prezentate şi pragmaticul pe care se insistă în preţurile reduse. O serie de pagini poartă denumirea "Invocaţi un cadou de Crăciun". Motto-ul lor este "Fie ca sărbătoarea Crăciunului să o petreceţi
minunat alături de cei dragi, să fiţi învăluiţi de atmosfera romantică a peisajelor înzăpezite şi