După anii în care principalele ţinte ale falsificatorilor au fost produsele de lux, din cauza crizei economice au început să fie contrafăcute şi articole mai ieftine, chiar şi hârtia igienică, potrivit cotidianului american New York Times, informează Mediafax.
În statul California autorităţile au confiscat recent un transport de hârtie igienică Angel Soft contrafăcută.
Schimbarea din industria contrafacerilor, care cauzează Statelor Unite un prejudiciu anual de 200 de miliarde de dolari, reprezintă o adaptare la consumatorul afectat de criză, aflat în căutarea de produse mai ieftine. Noua direcţie a fost iniţiată de fabricile din China care nu mai au comenzi, notează NY Times.
Aproape 80% din falsurile de pe piaţa din SUA au provenit anul trecut din China, unde absenţa exporturilor legale a făcut ca multe fabrici să caute bunuri pe care să le producă, în anumite cazuri orice tip de bunuri.
"Dacă există cerere, va exista şi ofertă. În China oamenii se întreabă dintr-o dată: «Producem puţin. Ce putem fabrica?»", a afirmat John Spink, director asociat în cadrul programului Antipiraterie şi Protecţia Produselor derulat de Universitatea din Michigan.
Răspunsul este creşterea contrafacerii unor branduri mai puţin cunoscute, uşor de vândut pe internet şi care pot fi comercializate la preţuri mai mari decât falsurile foarte evidente. Cei care le produc evită astfel şi campaniile agresive prin care producătorii de bunuri de lux îşi protejează mărcile.
În mod bizar, se poate ajunge şi la situaţii în care imitaţiile sunt mai scumpe decât produsele originale. În 2007, designerul Anya Hindmarch a vândut genţi de mână din pânză pe care scria "Nu sunt o geantă din plastic" la preţul de 15 dolari. În prezent sunt disponibile falsuri pe internet la 99 de dolari.
Vânzătorii de imitaţii ale bunurilor cu preţuri din categoria medie folosesc un nou