Competitia pentru instalarea de terminale de acceptare a cardurilor la plata la comercianti s-a intensificat anul trecut, in conditiile in care numarul jucatorilor intrati pe aceasta piata a crescut, dar valoarea platilor a ramas de opt ori sub cea a operatiunilor de retragere de numerar, spun bancherii. Lupta dintre banci se deruleaza acum pe terenul comisioanelor.
"In 2009 concurenta s-a ascutit in acest sector. Am intalnit cazuri de banci care ofera preturi care sunt evident sub costuri doar pentru a-si trece in portofoliu un anume comerciant", spune Mihai Negulescu, seful departamentului de acceptare carduri si e-commerce din cadrul Raiffeisen Bank.
Bancile mici, cu strategii de extindere mai agresive, spun ca tranzactiile derulate prin terminalele proprii s-au multiplicat anul trecut comparativ cu 2008, in timp ce jucatorii mai mari raporteaza la randul lor cresteri de doua cifre.
"Avem 4.800 de POS-uri instalate la comercianti, iar volumul tranzactiilor efectuate prin intermediul acestora in 2009 a fost de 201 milioane de lei (47,5 mil. euro), cu 400% mai mare fata de 2008", a declarat Ilgaz Kaya, director de carduri la Garanti Bank.
La randul lor, reprezentantii OTP Bank spun ca tranzactiile efectuate prin terminalele de plata instalate de banca la comercianti s-au dublat pe parcursul anului trecut, pana la aproximativ 50 mil. euro.
Adrian Chichita, director adjunct retail in cadrul OTP, apreciaza ca numarul in crestere al jucatorilor de pe acest segment va genera o scadere treptata a comisioanelor percepute de banci.
Raiffeisen Bank, a patra mare banca de pe piata dupa valoarea activelor, a consemnat cu 25% mai multe tranzactii in 2009 comparativ cu anul precedent, pana la un numar de 17 milioane de operatiuni efectuate prin POS-urile bancii. Raiffeisen are 8.000 de terminale instalate la comercianti prin intermediul c