Comisia Nationala a Monumentelor Istorice (CNMI) de pe langa Ministerul Culturii a decis, miercuri, clasarea bulevardelor Kiseleff si Aviatorilor ca monumente istorice. Totodata, CNMI a aprobat construirea celor doua pasaje subterane de la Piata Charles de Gaulle si Piata Presei Libere, care dupa parerea mai multor arhitecti si ONG-isti ar distruge specificul acestor artere.
Decizia finala, atat in cazul clasarii celor doua bulevarde, cat si in cazul construirii pasajelor apartine ministrului Culturii, Kelemen Hunor. In timpul discutarii la comisie a celor doua proiecte, circa 15 reprezentanti ai societatii civile au protestat in fata Ministerului Culturii, cerand clasarea bulevardelor si respingerea proiectelor de construire a pasajelor rutiere.
Potrivit istoricului Andrei Pippidi, clasarea celor doua bulevarde a fost decisa de CNMI cu 6 voturi pentru, o abtinere si 5 voturi impotriva. Clasarea celor doua bulevarde a fost ceruta de Ordinul Arhitectilor din Romania, datorita valorii unice pe care cele doua artere o au.
Primarul Sorin Oprescu a declarat ca nu este de acord cu clasarea celor doua bulevarde intrucat nu ar mai putea schimba nicio teava in caz de avarie, daca acest lucru se intampla. ''In cadrul Comisiei s-a discutat clasarea bulevardelor. Am explicat ca daca se sparge o teava sau ceva, daca bulevardul este clasat, trebuie sa las apa acolo, ca nu pot interveni. S-au discutat si cele doua pasaje, de la Charles de Gaulle si de la Piata Presei. Am explicat ca este vorba de calea rutiera si nu este vorba de modificarea tramei stradale. Nu sunt afectate monumentele. Totul se intampla sub pamant. Sa vedem ce vor hotari", a declarat Oprescu pentru HotNews.ro.
Imediat dupa clasarea bulevardelor, CNMI a discutat amplasarea celor doua pasaje rutiere subterane, la Piata Presei Libere si la Charles de Gaulle.
Pas