Nu ne place ceea ce facem la birou, criza economică şi reducerile salariale ne-au dat viaţa peste cap, mulţi colegi de serviciu au fost disponibilizaţi, stăm cu teama concedierii deasupra capului... Toate sunt legate de locul de muncă, unde toţi vrem să ne simţim în siguranţă. Totuşi, nu-i chiar aşa, dar nici nu trebuie să disperăm. Psihologul Andrei Chiriac ne pune la dispoziţie zece sfaturi menite să ne readucă bucuria de a merge la job.
1. Decoraţi-vă biroul. Este cel mai la îndemână sfat pentru a elimina stresul de la locul de muncă. Aşa că nu mai sta pe gânduri şi personalizează-ţi biroul, dă-i viaţă! Aranjează dosarele, agendele, pixurile şi cana de cafea. Încearcă să-ţi faci biroul cât mai plăcut şi să-i conferi o notă personală.
2. Comunicaţi. Indiferent dacă avem un serviciu care ne place sau nu, este important să relaţionăm pozitiv cu colegii, pentru că alături de ei petrecem cea mai mare parte a zilei. Asta presupune să ne ajutăm reciproc în rezolvarea unor probleme de serviciu, să ieşim împreună într-un mediu
relaxat. Astfel, vom avea o nouă perspectivă asupra lucrurilor, ceea ce va conduce la crearea unui mediu de lucru prietenos şi dinamic în acelaşi timp.
3. Exprimaţi-vă nemulţumirile. Pentru a elimina stresul de la locul de muncă, trebuie să fim obiectivi şi să ne exprimăm în privinţa lucrărilor pe care le avem de rezolvat. În acest sens, este recomandat să discutăm cu şefii despre unele soluţii care ar putea conduce la rezolvarea mai rapidă şi mai bună a acestor lucrări.
4. Nu lucraţi peste program. Decât să staţi cu grija copiilor sau cu alte griji peste orele de program, fără să vă puteţi concentra asupra lucrărilor, mai bine căutaţi înţelegere din partea colegilor şi a şefilor şi mergeţi acasă. Însă nu trebuie să omiteţi faptul că mai devreme sau mai târziu vine şi ziua când va trebui totuş