Curăţenia evidenţiază ce este mai bun din echipamente, mediu şi oameni. Este tehnica Kaizen, o tehnică care face parte din cultura japoneză, iar de câţiva ani este prezentă şi în România prin Institutul Kaizen. Este o mentalitate prin care societăţile comerciale pot ajunge la performanţe, dar şi un stil de viaţă pentru fiecare dintre noi.
Braşovenii învaţă de la japonezi tehnica Kaizen, ceea ce înseamnă „Îmbunătăţire Continuă”. Japonezii sunt de părere că această tehnică te poate ajuta să ai satisfacţii economice, dar şi personale. În Japonia, Kaizenul este deja un stil de viaţă, iar la baza teoriei stă curăţenia. Dacă te menţii curat şi păstrezi totul în jurul tău curat, gândeşti mai eficient, ceea ce duce la satisfacţii pe toate planurile. „Oamenii curăţă casa, grădina, apoi curăţă strada din faţa grădinii. Apoi cureţi compania unde lucrezi, şi aşa creşte fenomenul, apoi oamenii se duc şi curaţă parcuri. Cel mai important este că oamenii care participă la curăţenie, ajung să-şi schimbe în bine modul de a gândi”, ne spune Şanja Tripkonic, Kaizen manager.
Românii, prea mândri pentru wc
Unul dintre exemplele prezentate de japonezi la Braşov a fost povestea unui director de companie, care şi-a eficientizat activitatea şi şi-a mărit profitul, prin faptul că a început tehnica Kaizen. Acesta a început-o într-un mod inedit, prin curăţarea toaletelor, împreună cu angajaţii. Chiar dacă tehnica Kaizen a fost adoptată şi de companii din Braşov, până la spălatul toaletelor e cale lungă. „Încă nu am ajuns acolo, nu ştiu dacă e pentru că suntem români sau nu e genul nostru. Considerăm că altcineva trebuie să spele toaletele. Deşi ar trebui să lăsăm prejudecăţile deoparte şi să ne lăsăm orgoliile acasă, nu ştiu sincer dacă putem începe cu toaletele. Nu încă, cel puţin, ar fi un impact prea mare”, a declarat Adrian Andrei, Kaizen manager.
Prim