Duminică seară, la Ateneu, a fost un concert senzaţional, aşa cum era de aşteptat: în primul rând datorită muzicii foarte spectaculoase, Händel concepând opera „Alessandro“ ca pe o acerbă întrecere a cântăreţilor
Cronică realizată de Ligia Ardelean
Interpretarea s-a dovedit şi ea pe măsura lucrării, atât datorită valorii ansamblului şi echipei solistice, cât şi datorită temeinicului lor rodaj pe această partitură. Astfel, ceea ce am urmărit la Bucureşti a constituit – cu mici modificări de distribuţie – reluarea live a unei înregistrări de studio (apărută la casa DECCA, disponibilă şi la standul de discuri din holul Ateneului împreună cu o luxoasă revistă „Alessandro Magasine“), care a obţinut prestigioase premii discografice, precum: „Înregistrarea de operă a anului 2012“ (International Opera Awards, Londra), „Diapason d’or“, „Choc“ (Classica), „Înregistrarea lunii“ („BBC Music Magasine“) etc. De asemenea, cei interesaţi s-au putut delecta acum câteva luni la postul TV Mezzo cu versiunea ei scenică în aproape aceeaşi interpretare.
În plus, versiunea concertantă bucureşteană din 8 septembrie face parte dintr-un prestigios turneu cu această operă, printre următoarele destinaţii numărându-se Concertgebouw din Amsterdam (21 septembrie), Salle Pleyel din Paris (23 septembrie), Theater an der Wien (25 septembrie).
ECHILIBRUL IDEAL
Ansamblul atenian „Armonia Atenea“ îşi merită cu prisosinţă numele, membrii săi făcând să răsune instrumentele de epocă în deplină consonanţă – cu partitura, cu intenţiile dirijorului – într-un discurs muzical de mare supleţe ritmică şi agogică. Tânărul dirijor grec George Petrou, actualul director artistic al acestei orchestre, a pus-o optim în valoare pe parcursul simfoniilor, menţinând totodată echilibrul ideal între voci şi instrumente pe parcursul numerelor solisti